Husköpare och mäklare

För att underlätta för dig som säljer, köper eller förmedlar ett hus har vi samlat lite kort information här.

Utsikt fra Storsnasen
Fra Storsnasen er det veldig fin utsikt over Fritidsbyn, Handøl, Ånnsjøen, og helt inn til Åre.
Gatunamn

Årsavgift

• Årskostnaden för bebyggd tomt är 8.100 kronor (SEK), varav 1.000 kr för renhållning. År 2023, tillegg 3.000 SEK för tilfällig utdebitering reparationer av vattenledningsnätet.
  • Årskostnad för obebyggd tomt är 2.775 kronor (SEK)

Fakturering sker årsvis och avser perioden 1 juli 30 juni. Avgiften ska vara betald senast 30 juni.

BAN och BIC förenklar betalningar …

… och sparar pengar för föreningen. De medlemmar som bor utanför Sveriges gränser kan med fördel betala årsavgiften till vårt plusgirokonto eller bankkonto med hjälp av den internationella koden.

Plusgirokonto Bankkonto
BIC NDEASESS HANDSESS
IBAN SE61 9500 0099 6042 0590 6110 SE44 6000 0000 0001 9883 9952

Föreningens organisationsnr: 716414-7410

Föreningsstämma  årsmöte

Hålls ALLTID på långfredagen. Kallelse skickas ut via e-post till medlemmar som lämnat mejladress. För övriga nyttjar vi vanlig post.

Vi har några ägare som inte meddelat sin mejladress. Var vänlig underlätta vårt arbete, då vi ibland behöver få tag i en ägare snabbt.

Kontaktpersoner

Vid ägarbyte ska den den nye ägaren kontakta föreningen för att meddela ny adress til kassören när huset har överlåtits, kontaktinfo her

E-post och telefon uppskattas också.

Husköpare, tänk på att

Den gamle husägaren ska överlämna dokumentationen rörande din fastighet till dig.

Vi hälsar dig nye medlem välkommen till Handöl.
Till dig som lämnar ditt hus säger vi tack för den gångna tiden.

Fritidsbyn vid Snasahögarna. Ett paradis för fjällturisten.